کد خبر:39882
پ
پوستر نمایشگاه گردشگری گلستان
برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان گلستان همزمان با شانزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان گلستان همزمان با شانزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام

نیتانیوز – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد ایران زمین با حضور ۵۲ گروه هنری و سیاه چادر از ۳۰ استان به میزبانی گرگان برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا، محمدجواد ساوری عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این جشنواره از فردا دوشنبه فعالیت خود را آغاز […]

نیتانیوز – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد ایران زمین با حضور ۵۲ گروه هنری و سیاه چادر از ۳۰ استان به میزبانی گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ساوری عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این جشنواره از فردا دوشنبه فعالیت خود را آغاز می‌کند و مراسم افتتاحیه روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که تلاش داریم مراسم افتتاحیه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود، اضافه کرد: مراسم اختتامیه روز جمعه سوم آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره شاهد حضور ۲۷ گروه سیاه چادر و ۲۵ گروه هنری از استان‌های کشور خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان‌ گفت: همچنین هشت مزرعه گردشگری در کنار برپایی نمایشگاه صنایع دستی با شرکت هنرمندان ۳۱ استان و غرفه‌های صنایع دستی خارجی افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان با حضور ۳۵۰ هنرمند آداب و رسوم اقوام و ملل گوناگون را به نمایش خواهند گذاشت.

ساوری اضافه کرد: در بخش روستایی هشت بخش شامل مرکزی گرگان، بهاران، بندرکز، علی‌آبادکتول، آق‌قلا، گالیکش،‌ رامیان و بندرترکمن در مساحتی به متراژ سه هزار مترمربع در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در بخش غذاهای سنتی، ۲۰ غرفه برای بخش خوراک در نظر گرفته شده و در مجموعه سیاه چادرها ارایه خواهد شد.

ساوری اضافه کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی گلستان با توجه به داشتن پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

منبع
ایرنا
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید