کد خبر:39862
پ
جزیره قشم
ارائه آموزش‌های صنعت گردشگری به جوامع محلی قشم

ارائه آموزش‌های صنعت گردشگری به جوامع محلی قشم

نیتا نیوزمدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از ارائه آموزش‌های صنعت گردشگری به جوامع محلی قشم برای ارتقاء اقتصاد منطقه‌ای و خلق سرمایه خبر داد. محمد محسنی امروز (بیست و دوم آبان‌ماه)، در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد قشم، با اشاره به اهمیت جزیره قشم در جذب گردشگر، اظهار کرد: جزیره قشم برای استان هرمزگان […]

نیتا نیوزمدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از ارائه آموزش‌های صنعت گردشگری به جوامع محلی قشم برای ارتقاء اقتصاد منطقه‌ای و خلق سرمایه خبر داد.

محمد محسنی امروز (بیست و دوم آبان‌ماه)، در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد قشم، با اشاره به اهمیت جزیره قشم در جذب گردشگر، اظهار کرد: جزیره قشم برای استان هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و… برخوردار است که یکی آن‌ها بخش گردشگری است.

جاهای دیدنی قشم و مراکز خرید معروف آن - خبرآنلاین

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته بخش اعظمی از گردشگران با هدف بازدید و حضور در جزیره قشم وارد هرمزگان می‌شدند و می‌توان گفت که جزیره قشم یک مرکز گردشگری برای هرمزگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به جایگاه ویژه جزیره قشم، تصریح کرد: یکی از دلایل جذابیت جزیره قشم برای عموم مردم ایران، وجود مناطق بکروطبیعی در این منطقه است که باعث تقویت اقتصاد محلی این منطقه شده است.

محسنی با ذکر این نکته که اقتصاد گردشگری در سطح جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است، مطرح کرد: با توجه به علاقه گردشگران به جزیره‌های هرمزگان به خصوص جزیره قشم پیشنهاد می‌کنم که خط گردشگری از بندرعباس به سمت جزیره قشم و سایر جزایر تحت پوشش احداث شود تا گامی برای جذب بیشتر گردشگر مبتنی بر ظرفیت‌های دریایی و جزیره‌ای برداشته شود

جاذبه های دیدنی و گردشگری جزیره قشم

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های جزایر تحت پوشش قشم شامل هنگام و لارک، خاطرنشان کرد: باید با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم ظرفیت‌های بر زمین مانده این جزایر در حوزه گردشگری را نقد کنیم تا هم شاخص‌های جذب گردشگر در هرمزگان ارتقاء پیدا کند وهم اقتصاد محلی این جزایر رونق بگیرد. این سازمان در نظر دارد با ارائه آموزش‌های مختلف به جوامع محلی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و خلق سرمایه برای مردم منطقه را فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری جزایر، تشریح کرد: باید بتوانیم با همگاری بین بخشی شرایط تردد از بندرپل به بندرلافت در روزهای اوج مسافر تسهیل شود چراکه این مسائل نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر دارد.

منبع
ایسنا
کلیدواژه : جزیره قشم
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید