کد خبر:39814
پ
جلسه با راهنمایان تور
برپایی تورهای گردشگری بدون «راهنما» در خراسان رضوی غیرقانونی است

برپایی تورهای گردشگری بدون «راهنما» در خراسان رضوی غیرقانونی است

نیتا نیوز – معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: معرفی «راهنما» یا «لیدر» در زمان صدور مجوز تور گردشگری الزامی است و تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری باید در اجرای تورهای خود از راهنمای گردشگری استفاده کنند و خارج از این چهارچوب تخلف و غیر قانونی است. […]

نیتا نیوز – معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: معرفی «راهنما» یا «لیدر» در زمان صدور مجوز تور گردشگری الزامی است و تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری باید در اجرای تورهای خود از راهنمای گردشگری استفاده کنند و خارج از این چهارچوب تخلف و غیر قانونی است.

به گزارش ایرنا، یوسف بیدخوری روز یکشنبه در نشست هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی افزود: راهنمایان گردشگری باید برای تمدید کارت فعالیت خود اهتمام لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: طرح برخورد با تورهای غیر مجاز که بدون داشتن مهارت و مجوز لازم نسبت به برگزاری این تورها اقدام می‌کنند، در حال انجام است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: مقرر شد هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری نسبت به معرفی بازرسان تخصصی برای نظارت بر تورها به این اداره کل اقدام کند.

وی با اشاره به نقش راهنمایان گردشگری در برگزاری تورها اظهار کرد: رعایت شئونات اسلامی در اجرای تورها باید مد نظر راهنمایان گردشگری باشد و رسالت این اداره کل در ارائه مجوز اجرای تور به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی هم‎‌چنان خانواده محور است.

توحید فروزان‌فر، رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی گزارشی از عملکرد و فعالیت این انجمن در ۶ ماه گذشته را ارائه کرد و به بیان درخواست‌های این انجمن از اداره کل پرداخت.

مسوول دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: با وجود ۵۲۰ راهنمای گردشگری در استان، همچنان تعدادی از آن‌ها فاقد کارت معتبر هستند،

جواد میبدی نیک افزود: تمامی راهنمایان گردشگری استان باید امور مربوط به تمدید کارت خود را از طریق سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی «سادرا» پیگیری کنند در غیر این صورت از ارائه هرگونه مجوز در خصوص اجرای تور جلوگیری خواهد شد و ملاک صدور مجوز برگزاری تور، تایید این سامانه خواهد بود.

منبع
ایرنا
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید