کد خبر:39920
پ
گردشگری اروپا
رونق گردشگری اروپا

رونق گردشگری اروپا

پس از مدتی رکود در صنعت گردشگری اروپا به خاطر شیوع همه‌گیری کووید-۱۹، حالا آمارها نشان می‌دهند که کشورهای اروپایی بار دیگر به مقاصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل شده‌اند. اگر تصور می‌کنید که تابستان امسال شهرهای اروپایی مقصد‌هایی شلوغ برای گردشگران بوده‌اند، حق با شماست. با رونق دوباره صنعت گردشگری در سراسر […]

پس از مدتی رکود در صنعت گردشگری اروپا به خاطر شیوع همه‌گیری کووید-۱۹، حالا آمارها نشان می‌دهند که کشورهای اروپایی بار دیگر به مقاصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

اگر تصور می‌کنید که تابستان امسال شهرهای اروپایی مقصد‌هایی شلوغ برای گردشگران بوده‌اند، حق با شماست.

با رونق دوباره صنعت گردشگری در سراسر سال ۲۰۲۳، حالا شمار نفراتی که از اروپا دیدن کرده‌اند با سطح قبل از شیوع همه‌گیری برابری می‌کند.

بر اساس گزارش نهاد ناظر جهانی سفر (WTM)، که بر مبنای میزان گردشگر ورودی و درآمد یورویی است و به تازگی در ارتباط با اقتصاد گردشگری منتشر شده است، سودآوری مالی حاصل از سفر گردشگران به کشورهای اروپایی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۹ درصد رشد نشان داده است.

در این میان یک کشور شاهد افزایش خیره‌کننده در تعداد گردشگران بوده است و می‌رود که به لحاظ افزایش گردشگران در سال ۲۰۲۴ فرانسه را پشت سر بگذارد. مطابق با آمارها، ترکیه در سال جاری شاهد بیش از ۷۰ درصد افزایش در تعداد گردشگران ورودی بوده است.

در واقع اگرچه تعداد کلی سفر گردشگران به کشورهای اروپایی از ۴۴۰ میلیون سفر در سال ۲۰۱۹ به ۴۲۸ میلیون سفر در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته، یعنی معادل حدود ۳ درصد، اما ترکیه رشدی کم‌نظیر و ارقامی سرسام‌آور را در این زمینه تجربه کرده است.

کلیدواژه : کردشگری اروپا
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید