کد خبر:40238
پ
مژگان ثابت تیموری
لزوم کاهش تصدی‌گری‌های دولت در حوزه گردشگری و صنایع دستی

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح کرد؛ لزوم کاهش تصدی‌گری‌های دولت در حوزه گردشگری و صنایع دستی

نیتا نیوز – به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «مژگان ثابت تیموری»  اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی است که کمترین وابستگی را به دولت داشته و با همت والای مردم و مشارکت و سرمایه‌گذاری ایشان به عنوان بخش خصوصی فعال است؛ لذا حمایت از این بخش […]

نیتا نیوز – به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «مژگان ثابت تیموری»  اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی است که کمترین وابستگی را به دولت داشته و با همت والای مردم و مشارکت و سرمایه‌گذاری ایشان به عنوان بخش خصوصی فعال است؛ لذا حمایت از این بخش و عدم مداخله بخش‌های دولتی، شبه دولتی و تحت حمایت دولت در انجام فعالیت‌های مشابه در حوزه گردشگری و رقابت ناسالم با بخش خصوصی به ویژه از سوی ارگان‌هایی با شرح وظایف غیر مرتبط و متفاوت، از مهم‌ترین انتظارات بخش خصوصی فعال  در این عرصه است.

وی در خصوص الزامات تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در تحقق جهش تولید، زمینه رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی و تولیدی را فراهم می‌کند که این مهم در نهایت منجر به کاهش آثار تورمی در سطوح کلان تولید خواهد شد؛ لذا ضروری است فضای مشارکت مردمی در حوزه تولید، گشوده شود.

تیموری ادامه داد: برنامه‌ریزی قابل اجرا، ابلاغ سیاست‌های متوازن، باثبات و تضمین در عدم تغییر سیاست‌ها در بازه زمانی متناسب، سودآوری اطمینان بخش سرمایه‌گذاری‌ها و ثبات در تصویب قوانین و… پیش شرط لازم برای تحقق شعار سال است.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی قطعاً به دنبال فعالیت اقتصادی و تولیدی متناسب و متوازن با تقاضاست و به امید توسعه و سودآوری، قدم در مسیر سرمایه‌گذاری می‌گذارد؛ لذا این وظیفه دولت است که پشتیبانی لازم را از سرمایه‌گذاران داشته باشد و فضای بازار را برای دادوستد تولیدات بخش خصوصی، ایمن و مهیا کند. این پشتیبانی در تنظیم بازارهای هدف، جلوگیری از رقابت ناسالم سایر تولیدات داخلی و خارجی، ممانعت از واردات کالاهای هم‌موضوع، مشابه و فاقد اصالت معنا می‌یابد. چنین رویکردی در خصوص صنعت گردشگری نیز مصداق دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق مشهد ادامه داد: انتظار می رود دولت با حمایت از تولیدکنندگان واقعی داخلی و عدم واردات محصولات مشابه کارخانه‌ای و با قیمت پایین‌تر (که علاوه بر خروج ارز از کشور سبب کسادی بازار تولیدکنندگان خرد می‌شود)، امکان تامین معیشت فعالان بخش خصوصی را در عرصه صنایع دستی فراهم آورد تا این بخش به درآمدزایی قابل توجه در قالب فروش سوغات به گردشگران داخلی و بین‌المللی برسد؛ باید به این نکته توجه داشت که صادرات خرد و یا عمده صنایع دستی سبب ارزآوری بیشتر برای کشور خواهد شد.

منبع
اتاق بازرگانی خراسان رضوی
کلیدواژه : کاهش تصدی دولت
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید