کد خبر:39347
پ
محمود مادر شاهیان

پرداخت قیمت اتاق هتل با ریال یا دلار ؟

نیتا نیوز- رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: برای اینکه هتل‌ها خدمات بهتری به زائران ارائه کنند، بهتر است که دریافت نرخ ارزی در هتل‌ها مطابق مصوبه وزارت میراث فرهنگی باشد. محمود مادرشاهیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دو نرخی شدن هتل‌ها اظهار کرد: در سال گذشته کلیه هتل‌های خراسان رضوی را از […]

نیتا نیوز- رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: برای اینکه هتل‌ها خدمات بهتری به زائران ارائه کنند، بهتر است که دریافت نرخ ارزی در هتل‌ها مطابق مصوبه وزارت میراث فرهنگی باشد.

محمود مادرشاهیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دو نرخی شدن هتل‌ها اظهار کرد: در سال گذشته کلیه هتل‌های خراسان رضوی را از دو نرخی به تک نرخی تبدیل کردیم و اعلام کردیم که هیچ هتلی حق دریافت دو نرخ متفاوت در ایام پیک و غیرپیک ندارد.

وی افزود: هتل‌ها می‌توانند در ایام غیرپیک به زائران تخفیف بدهند. به هیچ عنوان حق استفاده از نرخ دیگری برای زائران در هتل‌های مشهد وجود ندارد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص دریافت نرخ ارزی در هتل‌ها خاطرنشان کرد: دریافت نرخ ارزی در هتل‌ها نیاز به تایید وزارت میراث فرهنگی دارد. به هیچ عنوان جوامع هتلداران اجازه ندارند بدون مجوز وزارت میراث فرهنگی و یا ادارات کل شهرستان‌ها نرخ ارزی از گردشگران دریافت کنند.

مادرشاهیان در خصوص دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی برای صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: به عقیده من اگر این عمل با ضوابطی که وزارت میراث فرهنگی تعیین می‌کند و نظارت ادارات کل در استان‌ها، می‌تواند دلال‌هایی که از ارز گردشگران خارجی سوءاستفاده می‌کنند را از چرخه حذف کرد.

وی اضافه کرد: با این اتفاق زائر و گردشگر پول خود را در هتل به ریال ایران تبدیل می‌کند. این اتفاق به نظر من معقول است، به شرطی که با مجوز صورت بگیرد. اگر یک گردشگر خارجی بخواهد پول خود را تبدیل کند باید به دلال‌ها مراجعه کند، اما اگر این اتفاق در هتل رخ دهد، مشکلات گردشگران خارجی کاهش خواهد یافت.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی تصریح کرد: برای اینکه هتل‌ها خدمات بهتری به زائران ارائه دهند، بهتر است که دریافت نرخ ارزی در هتل‌ها مطابق مصوبه و مجوز وزارت میراث فرهنگی باب شود. دریافت نرخ ارزی به این معنا نیست که نرخ هتل برای گردشگر خارجی و داخلی متفاوت باشد، بلکه به این معنا است که نرخ ریالی هتل‌ها برای گردشگران خارجی به کمک ارز یا دلار پرداخت شود.

نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید