کد خبر:39970
پ
معاونت گردشگری
معاونت گردشگری با هر دانشگاهی پروژه مشترک تعریف کرده است

معاونت گردشگری با هر دانشگاهی پروژه مشترک تعریف کرده است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جمع دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: معاونت گردشگری پروژه مشترکی با هر یک از دانشگاه‌های تخصصی گردشگری تعریف کرده است که نتیجه این تعامل و همکاری پیشبرد جنبه‌های نیازمند ارتقا در هر دو بخش خواهد بود. به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت […]

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جمع دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: معاونت گردشگری پروژه مشترکی با هر یک از دانشگاه‌های تخصصی گردشگری تعریف کرده است که نتیجه این تعامل و همکاری پیشبرد جنبه‌های نیازمند ارتقا در هر دو بخش خواهد بود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در نشست ظرفیت‌سازی راهبردی سیاست‌گذاری گردشگری در ایران، چالش‌ها و فرصت‌ها که با همکاری دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی و وزارت، به مناسبت روز دانشجو در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با تاکید بر برنامه هفتم توسعه گفت: آزمایشگاه حوزه گردشگری، بازار است. حرف جدید زدن مرهون این است که چقدر علما و اندیشمندان آن حوزه در آزمایشگاه درگیر باشند. از سویی دیگر گفتگوهای گردشگری از زمانی آغاز شد که رویکردهای متعددی در این حوزه درگیر شدند.

او با بیان اینکه یکی از پیشتازترین حوزه‌ای که به گردشگری شکل داده است، علم جغرافیا بوده است، افزود: با توجه به روند تکامل، پس از مورد توجه قرار گرفتن کالبد، محیط نیز مورد توجه قرار گرفته است. از این رو علوم دیگر طی سال‌های آینده تاثیرگذاری بسیاری خواهند داشت.

او با اشاره به تشریح برنامه‌های توسعه پنج ساله اظهار کرد: در برنامه توسعه ششم، احکامی مرتبط با گردشگری تهیه شده بود که در حوزه تنظیم‌گری موثر بود. در این ساحت و تنظیم‌گری تشکل‌های تخصصی گردشگری تا نهادهای صنفی به رسمیت شناخته شدند.

شالبافیان خاطرنشان کرد: موضوع ساماندهی تشکل‌های صنفی و تنظیم روابط آنها در برنامه ششم توسعه نیاز به تکامل داشت. از سویی دیگر تقویت راهبرد هم‌افزایی بین بخش دولتی ‌ و بخش خصوصی نیز باید مورد توجه بیشتر قرار می‌گرفت بنابراین برنامه هفتم بر پایه برنامه ششم شکل گرفت.

او با بیان اینکه گردشگری دارای اولویت است و باید راهبردها را به خود معطوف کند، افزود: در سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، گردشگری دارای اولویت شد. هدف بعدی داشتن فصل مجزا در برنامه توسعه بود تا از آن به عنوان یکی از بخش‌های دارای اولویت، ظرفیت‌سازی شود.

معاون گردشگری ادامه داد: برنامه هفتم از نظر ما فرصتی برای هم افزایی دستگاه‌ها، حمایت و حل مشکلات بخش خصوصی است.

موضوع ایران‌هراسی، ظرفیت‌سازی درآمدی، تشویق سرمایه‌گذاری، حمایت از تشکل‌ها و واگذاری امور، نهادسازی حوزه گردشگری با اعطای مجوز به شرکت‌های تسهیلگر، راه‌اندازی شرکت‌های توسعه‌دهنده و بهره‌بردار با اتصال به سرمایه‌دار در برنامه هفتم توسعه، بخش دیگری از گفته‌های معاون گردشگری بود که در جمع دانشجویان مطرح شد.

او همچنین با تشریح تاسیسات ترکیبی، اهمیت گردشگری دریایی و واردات و معاف شدن مالیات وسایل حمل و نقل تخصصی گردشگری را نیز به عنوان ابعادی دیگر از برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

شالبافیان ظرفیت‌سازی را از وظایف دانشگاه خواند و گفت: این موضوع می‌تواند از طرف دانشجویان پیگیری شود. ما نیازمند کمک فکری شما هستیم و این موضوع در بسیاری از رویدادهای گردشگری از جمله نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، اجرای برنامه هفتم و غیره تجربه و نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته است.

او تاکید کرد: ما با هر دانشگاهی پروژه‌های متفاوتی داریم. پلتفرم همکاری مشترک گردشگری با دانشگاه خوارزمی، برای درک اقتضائات اجرا. کار مشترکی نیز با دانشکده جغرافیای دانشگاه خوارزمی طرح کنیم و فرصت‌های مطالعاتی و پژوهش‌ها را به سمت موضوعات گردشگری هدایت کنیم

منبع
میراث آریا
کلیدواژه : گردشگری
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید