کد خبر:39696
پ
اقتصاد روسیه
روسیه بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شد

روسیه بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شد

به‌گزارش اکونومیک، بر اساس برآوردهای مبتنی بر داده‌‌‌های رسمی منتشر شده این کشور توسط بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی روسیه در پایان سال گذشته ۵۱/ ۵ تریلیون دلار بر حسب برابری قدرت خرید بود. این گزارش اشاره کرد که این رقم ۳۸‌درصد بزرگ‌تر از برآورد رسمی ۹۹۳/ ۳ تریلیون دلاری است، […]

به‌گزارش اکونومیک، بر اساس برآوردهای مبتنی بر داده‌‌‌های رسمی منتشر شده این کشور توسط بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی روسیه در پایان سال گذشته ۵۱/ ۵ تریلیون دلار بر حسب برابری قدرت خرید بود. این گزارش اشاره کرد که این رقم ۳۸‌درصد بزرگ‌تر از برآورد رسمی ۹۹۳/ ۳ تریلیون دلاری است، همچنین نشان داد که اقتصاد روسیه از نظر برابری قدرت خرید از آلمان جلوتر است.

چین به‌‌‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان (۳۱ تریلیون دلار) در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن ایالات‌‌‌متحده، هند و ژاپن قرار دارند، همچنین اندونزی، برزیل و ترکیه نیز در فهرست ۱۰ کشور برتر قرار گرفتند.

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی هر دو به تازگی پیش‌بینی‌‌‌های خود را برای اقتصاد روسیه بهبود دادند و گفتند تولید ناخالص داخلی به‌رغم تحریم‌‌‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد که زیربنای آن تجارت و تولید صنعتی قوی و همچنین درآمدهای انرژی بالاتر از حد انتظار است.

نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید