کد خبر:39808
پ
گردشگری سلامت
درآمد حاصل از گردشگری سلامت در مشهد حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت

درآمد حاصل از گردشگری سلامت در مشهد حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت

نیتا نیوز –  مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درآمد حاصل از گردشگری سلامت در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۹.۲۹ درصد افزایش یافته است. دکتر داوود خوش شکن روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درآمد حاصل از گردشگری سلامت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، […]

نیتا نیوز –  مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درآمد حاصل از گردشگری سلامت در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۹.۲۹ درصد افزایش یافته است.

دکتر داوود خوش شکن روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درآمد حاصل از گردشگری سلامت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال بوده که این عدد در ۶ ماهه نخست امسال به سه هزار و ۹۳۴ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال رسیده است.

وی ادامه داد: از این میزان درآمد گردشگری سلامت امسال، هزار و ۱۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال در بیماستان‌های دولتی و ۲ هزار و ۹۱۵ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال در بیمارستان‌های خصوصی و بقیه در سایر مراکز درمانی، درمانگاه ها و کلینیک ها تحصیل شده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی این بازه زمانی ۳۳ هزار و ۴۴۰ گردشگر سلامت(بیمار غیر ایرانی) به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۹ هزار و ۲۹۱ گردشگر بوده، بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.

خوش‌شکن افزود: از این میزان گردشگر سلامت، ۱۵ هزار و ۱۷۲ نفر به بیمارستان های دولتی و ۱۶ هزار و ۵۶۴ نفر به بیمارستان های خصوصی و بقیه گردشگران سلامت به سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان این که ۴۶ درصد از گردشگران سلامت زن و بقیه مرد بودند ادامه داد: بیماران غیر ایرانی از خدمات پزشکی مراکز درمانی مشهد از جمله بستری سرپایی، کلینیک، جراحی محدود و یا خدمات زیر ۲۴ ساعت این مراکز بهره‌مند شدند.

مراجعه گردشگران سلامت از ۷۱ ملیت

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که طی سه ماهه نخست امسال گردشگران سلامت از ۷۱ ملیت به مراکز درمانی مشهد مراجعه کرده اند گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته گردشگران سلامت از ۴۵ ملیت به مراکز درمانی مشهد مراجعه کرده بودند.

خوش شکن با بیان این که بیشترین خدمات درمانی که گردشگران سلامت از آنها بهرمند شدند خدمات زنان و نازایی، قلب و عروق، چشم و بینایی و زیبایی بوده است افزود: بیشترین گردشگران سلامت امسال به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان بودند.

وی ادامه داد: هم اینک ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی شامل پنج مرکز دولتی، ۱۶ مرکز خصوصی و ۱۹ مرکز درمانی جراحی محدود و درمانگاه تخصصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای این مجوز هستند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۳۱ شرکت گردشگری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سایت این دانشگاه ثبت و دارای مجوز فعالیت در حوزه سلامت هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

منبع
ایرنا
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید