نیتانیوز

کد خبر:39926
پ
istanbul
کاهش ارزش لیر گردشگری ترکیه را پررونق تر کرد

کاهش ارزش لیر گردشگری ترکیه را پررونق تر کرد

با کاهش ارزش لیر ترکیه، تعطیلات به این کشور برای بسیاری از مسافران مقرون به صرفه‌تر شده است. خط ساحلی ترکیه با آب‌های تمیز و شفاف و استراحتگاه‌های سطح بالا به جایگزینی مناسب‌ برای مناطقی نظیر ریویرا ایتالیا یا کوت دآزور فرانسه تبدیل شده است. در حالی که محله‌های شلوغ و معماری دیدنی عثمانی در استانبول […]

با کاهش ارزش لیر ترکیه، تعطیلات به این کشور برای بسیاری از مسافران مقرون به صرفه‌تر شده است. خط ساحلی ترکیه با آب‌های تمیز و شفاف و استراحتگاه‌های سطح بالا به جایگزینی مناسب‌ برای مناطقی نظیر ریویرا ایتالیا یا کوت دآزور فرانسه تبدیل شده است.

در حالی که محله‌های شلوغ و معماری دیدنی عثمانی در استانبول گردشگران را به خود جذب می‌کند، در ساحل غربی بناهای تاریخی عظیم ترکیه لذتی بصری را پیش چشم دوستداران تمدن‌های باستانی می‌گذارد.

در همین حال و در قلب ترکیه گردشگران می‌توانند در هتل‌غارهای دیدنی ساکن شوند و یا با سوار شدن بر بالون‌ها تماشای مناظر صخره‌ای کاپادوکیه را تجربه کنند.

ترکیه همچنین یکی از تنها مقاصد اروپایی است که ورود گردشگران از روسیه را ممنوع نکرده است. در مجموع تا کنون ۷ میلیون شهروند روسی در سال ۲۰۲۳ از ترکیه دیدن کرده‌اند. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۲۲ حدود ۵ میلیون نفر بود.

بنا بر اعلام مقامات آنکارا، طی هفت ماه نخست سال جاری میلادی به ترتیب اتباع کشورهای روسیه (۱۳.۰۷ درصد)، آلمان (۱۲ درصد)، بریتانیا (۷.۷۱ درصد)، بلغارستان (۵.۸۸ درصد) و ایران (۴.۶۹ درصد) بالاترین سهم گردشگران خارجی را به خود اختصاص دادند.

گزارش نهاد ناظر سفرهای اروپایی همچنین پیش‌بینی می‌کند که درخواست‌های گردشگری برای ورود به ترکیه تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و فرانسه را به عنوان دومین کشور پربازدید در اروپا پشت سر می‌گذارد.

این سازمان برای صنعت گردشگری اسپانیا، فرانسه و ترکیه در سال پیش‌رو ترقی قابل ملاحظه‌ای را پیش‌بینی کرده و گفته است بازار گردشگری این کشورها به ترتیب ۷۴، ۸۰ و ۷۲ درصد رشد خواهند داشت.

کلیدواژه : کردشگری ترکیه
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید