کد خبر:212
پ
golkhane
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

۴ هزار تن محصولات گلخانه ای در خراسان جنوبی تولید شد

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید چهار هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اشاره به تولید چهار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۸.۲۶ هکتار زیر […]

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید چهار هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اشاره به تولید چهار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۸.۲۶ هکتار زیر کشت محصولات گلخانه ای قرار دارد.
وی، ارزش این تولیدات را حدود ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: پیش­بینی می­شود محصولات گلخانه­ای تا پایان سال نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و این افزایش حدود یک هزار و ۲۰۰ تن برآورد می­ شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده ترین تولیدات محصولات گلخانه ای استان به ترتیب خیار، گوجه فرنگی، سبزی، فلفل و گل رز است، عنوان داشت: در این میان خیار با ۸۷ درصد بالاترین تولیدات محصولات گلخانه ای استان را به خود اختصاص داده است.
فعالیت ۱۷۰ واحد گلخانه در استان
ولی پور مطلق از فعالیت ۱۷۰ واحد گلخانه در استان خبر داد و گفت: ظرفیت تولید گلخانه های موجود استان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن است.
وی، توسعه و افزایش تولید محصولات گلخانه ای را یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این طرح ۸۴ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه در استان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: با اجرای این طرح پیش بینی می شود بالغ بر چهار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات گلخانه ای اختصاص یابد.
ولی پور با اشاره به اتمام عملیات احداث زیر ساخت هشت مجتمع گلخانه ای، بیان داشت: در سه مجتمع شهرستان های خوسف، قاین و نهبندان نیز بهره برداری آغاز شده است.
وی ادامه داد: با پایان عملیات ساخت به خصوص تامین آب مورد نیاز و گاز رسانی در سال های اجرای توسعه قابل توجهی در گلخانه های استان ایجاد خواهد شد.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : تولید ملیگلخانه
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید