کد خبر:67
پ
tablighat
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

ستاد مردمی تبلیغات اسلامی در نواحی ۱۰ گانه تبریز به وجود می آید

تبریز-مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:ستاد مردمی تبلیغات اسلامی که شامل تمام فعالیت های این اداره است به صورت پایلوت در نواحی ۱۰ براساس نواحی شهرداری تبریز به وجود می آید. به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در … اظهار داشت: بحث تحول و پویایی مجموعه تبلیغات اسلامی یکی از آرزوهای ما بوده […]

تبریز-مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:ستاد مردمی تبلیغات اسلامی که شامل تمام فعالیت های این اداره است به صورت پایلوت در نواحی ۱۰ براساس نواحی شهرداری تبریز به وجود می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در … اظهار داشت: بحث تحول و پویایی مجموعه تبلیغات اسلامی یکی از آرزوهای ما بوده است و امیدوارم تبلیغات اسلامی بتواند به زودی جایگاه اصلی که قانون تعیین کرده است برسد.

وی ادامه داد: هم از لحاظ اداری و مالی و هم از لحاظ عمرانی در مدت اخیر کارهای خوبی در مجموعه انجام شده است و به زوی بنای ۷ طبقه سازمان تبلیغات اسلامی در تبریز بنا خواهد شد. ساختمان میانه نیز به زودی تاسیس می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی خبر داد: مهرماه سال ۹۵ تقریبا ۵۱ روحانی مستقر داشتیم و با تلاش و همان بودجه اکنون این تعداد به ۱۰۶ روحانی مستقر ارتقا یافته و تلاش داریم روز به روز تعداد را بیش‌تر کنیم.

وی افزود: ۱۳۰۰ روستا که بالای ۲۰۰ خانوار و ۸۰۰ نفر جمعیت هستند باید با پیگیری تبلیغات اسلامی، که تعداد آن نیز در استان ۱۳۶۰ روستا هست حداقل در تعداد بیشتر از ۱۰۶ روحانی مستقر موجود روحانی داشته باشیم.

دکتر حسینی  همچنین خبر داد: بنا داریم هرسال برای یک شاعر آیینی برنامه و همایش برگزار کنیم که سفارش مقام معظم رهبری درباره احیای شخصیت علما را به انجام برسانیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین در ادامه اعلام کرد: با توجه به اینکه با عرفان های نوظهور کاذب مواجه هستیم هرماه سلسله نشست‌هایی برگزار می‌کنیم که در کنار بحث‌های دیگر فکری و آسیب‌های اجتماعی مفید واقع می‌شود.

وی تصریح کرد: قصد داریم در بحث آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و ودزدی و… به عنوان دستگاه پیشتاز عمل کنیم و معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین اضافه کرد: امسال بودجه فعالیت‌های قرآنی را دوبرابر کردیم که این عمل ما مورد تشویق سازمان تبلیغات اسلامی در تهران نیز قرار گرفت.

وی از راه‌اندازی ستادهای مردمی تبلیغات اسلامی در سطح شهر خبر داد و افزود: قصد داریم با همکاری انجمن‌های مختلف دینی در هر منطقه از شهرداری تبریز یک ستاد مردمی تبلیغات اسلامی که شامل فعالیت های انجمن های اسلامی،مداحان،شورای هیئات مذهبی و موسسات و خانه های قرآنی و روحانیون منطقه راه‌اندازی کنیم.

شناساندن علمای بزرگ تاریخ یکی از رسالت‌های سنگین سازمان تبلیغات اسلامی است

همچنین در این جلسه امام جمعه مراغه طی سخنانی درباره اهمیت علما در جامعه اظهار کرد: مردم امامان و پیامبران را ندیده‌اند و با علما شناخته‌اند. علما هستند که از خدا و پیامبران و امامان گفته‌اند و برای مردم شناسانده‌اند.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در باره امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: علما معمولا پیش از انقلاب کارهای سطحی و کوچک انجام می‌دادند ولی انقلابی که امام خمینی به آن معنا بخشید، نه تنها در داخل کشور بلکه در تمام نقاط دنیا تحول ایجاد کرد.

وی ادامه داد: علمای گذشته حتی تصور نمی‌کردند انقلاب پیروز شود ولی کاری که امام خمینی (ره) انجام داند، دورترین نقاط دنیا را به لرزه درآورد.

عضو مجلس خبرنگان رهبری همچنین سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: همه دستگاه‌ها کار فرهنگی انجام می‌دهند اما سازمان تبلیغات اسلامی رسالت مهم و متفاوتی دارد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است و علمای بزرگی مدیریت این مجموعه را در این چند سال بر عهده گرفته‌اند ولی متاسفانه امروزه مورد کم‌لطفی قرار گرفته و بودجه کمی به آن اختصاص داده می‌شود.

پور محمدی تاکید کرد: شناساندن علمای بزرگ تاریخ یکی از رسالت‌های سنگین سازمان تبلیغات اسلامی است و بنظر می‌آید برگزاری همایش‌ و یادواره در این راستا بسیار کارساز و مفید واقع شود.

منبع
مهر نیوز
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید