کد خبر:3187
پ

دغدغه‌های‌نمایندگان ‌شرکت‌های ‌بیمه ‌درباره‌حذف ‌فیزیکی‌ شخص ثالث

روسای ‌انجمن‌های ‌صنفی ‌شبکه ‌نمایندگان ‌شرکت‌های ‌بیمه ‌دغدغه‌های ‌مختلفی ‌درباره ‌حذف ‌فیزیکی‌ بیمه‌نامه ‌شخص ‌ثالث‌ دارند که ‌این ‌دغدغه‌ها ‌از ‌نبود ‌زیرساخت‌های‌ لازم ‌برای فروش آغاز می شود.

غلامرضا ‌سلیمانی ‌رییس ‌کل بیمه‌ مرکزی ‌در۲۷ اردیبهشت‌ماه ‌و ‌در ‌ابلاغیه‌ای ‌به شرکت‌های ‌بیمه اعلام کرد ‌که ‌تمامی ‌شرکت‌ها ‌باید ‌از ‌اول ‌خردادماه‌ زیرساخت‌های ‌لازم ‌را ‌برای ‌دسترسی ‌بیمه‌گذاران ‌بیمه ‌شخص‌ ثالث ‌به ‌منظور ‌ارائه خدمات ‌بیمه‌ای‌ بدون ‌ارائه ‌نسخه ‌فیزیکی ‌فراهم ‌کنند.

نهاد ‌ناظر ‌البته ‌روز ‌۳۱ اردیبهشت‌ماه اطلاعیه‌ای را ‌با ‌توجه ‌به ‌ابهامات ‌به ‌وجود ‌آمده ‌برای ‌شبکه ‌نمایندگان ‌منتشر ‌و ‌تاکید ‌کرد: فراهم‌آوردن شرایط لازم برای حذف فیزیکی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ارتباطی با صدور برخط و الکترونیکی بیمه‌نامه‌ها ندارد و این برنامه هیچ‌گونه مشکلی را برای شبکه فروش به وجود نمی‌آورد؛ ‌هرگونه تصمیم به اجرایی نمودن تکلیف قانونی مبنی بر فروش الکترونیکی در آینده با حفظ مصالح و منافع شبکه فروش زحمتکش شرکت‌های بیمه صورت خواهد گرفت؛ صدور بیمه‌نامه‌ها مطابق با روال موجود ازطریق نمایندگی‌ها انجام می‌شود و این برنامه برای صرفه‌جویی در مصرف بی‌رویه کاغذ، کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مراجعه حضور بیمه‌گذاران اجرا خواهد شد ‌واستارتآپ‌های بیمه‌ای همچون گذشته حق صدور هیچ نوع بیمه‌نامه‌ای را ندارند و صدور بیمه‌نامه‌ها صرفا از طریق نمایندگی‌ها یا شعب شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌شود.

با این ‌حال ‌رامین ‌جهانگیر ‌رییس ‌و مجتبی‌ تقی‌پورعضو هیات‌ مدیره ‌انجمن ‌صنفی ‌نمایندگان‌ بیمه ‌ایران استان‌ تهران‌، ‌رضا یداللهی‌ رییس‌ کانون ‌نمایندگان ‌بیمه ‌البرز ‌وعلی‌ طهماسب ‌میرزا ‌نایب‌ رییس ‌انجمن‌ شرکت‌های‌ بیمه ‌آسیا ‌در نشستی ‌با خبرنگاران ‌دغدغه‌های‌ خود ‌را ‌در خصوص ‌حذف ‌فیزیکی ‌بیمه‌نامه ‌شخص ‌ثالث‌ به ‌دلیل ‌فراهم ‌نبودن ‌زیرساخت‌های ‌اجرای ‌درست ‌این ‌موضوع ‌مطرح‌ کردند.

در حال‌ حاضر سالانه ‌بیش ‌از ‌۴۰ میلیون ‌بیمه‌نامه‌ شخص ‌ثالث صادر می‌شود و مجتبی ‌تقی‌پور می‌گوید ‌با توجه‌ به ‌آمارهای ‌موجود، ‌هزینه‌ چاپ ‌آن ‌به ‌ازای ‌هر برگه ‌بسیار ‌ناچیز ‌است‌.

معیشت ‌نمایندگان؛ دغدغه ‌اصلی ‌فعالین ‌صنفی

رامین ‌جهانگیر ‌رییس ‌انجمن ‌صنفی ‌نمایندگان ‌بیمه ‌ایران ‌استان‌ تهران‌ در ‌این ‌نشست ‌تاکید ‌کرد ‌تصمیمات‌ خلق‌الساعه‌ معیشت‌ بیش ‌از ۷۲ هزار ‌نماینده ‌بیمه ‌در ‌سراسر ‌کشور ‌را ‌تحت ‌تاثیر ‌قرار ‌می‌دهد. ‌بیمه ‌مرکزی ‌قرار ‌است‌ نهاد ‌ناظر ‌بر ‌عملکرد ‌شرکت‌ها ‌باشد ‌اما گویا به ‌جای ‌نظارت ‌بر ‌کار ‌اجرا ‌تمرکز کرده ‌است.

وی ‌با بیان‌ اینکه ‌فروش ‌در ‌صنعت‌ بیمه ‌یک ذی‌نفع‌ اصلی ‌یعنی‌بیمه گذار، ‌بیمه‌گر وشبکه ‌نمایندگی ‌یا کارگزار را  دارد، ‌افزود:‌ با وجودی ‌که ‌بار ‌اصلی ‌افزایش ‌ضریب ‌نفوذ ‌در ‌کشور ‌بر ‌دوش ‌شبکه ‌نمایندگی ‌بوده ‌اما ‌در ‌۱۴ سال ‌گذشته ‌شبکه ‌نمایندگی ‌در تصمیم‌گیری‌هایی ‌که‌ بیشتر ‌آنها ‌بر معیشتشان ‌تاثیر مستقیم ‌داشته ‌نقشی‌ نداشته‌اند.

این ‌فعال ‌صنعت ‌بیمه ‌تصریح‌کرد:‌هزینه ‌کارمزد وهزینه ‌صدور نمایندگان ‌طی‌ سالیان ‌گذشته ‌از۱۱ درصد ‌به ‌۷.۲ درصد ‌کاهش‌ یافته‌ و این ‌در ‌حالی ‌است‌ که ‌این ‌کارمزد، ‌سود خالص ‌نیست ‌وتورم ‌نیز سال‌ به‌ سال ‌افزایش ‌یافته ‌است.

جهانگیر ادامه‌ داد:‌جریان ‌نقدینگی فروش ‌بیمه ‌شخص ‌ثالث، ‌ هزینه‌های ‌روزانه‌ شرکت‌های ‌بیمه‌ را تامین ‌می‌کند؛ ‌بیش ‌از ‌۵۸ درصد از صدور ‌کل ‌بیمه‌نامه‌ها توسط ‌نمایندگان ‌بیمه ‌انجام ‌می‌شود. ‌ این‌ موضوع ‌به ‌ما ‌نشان ‌می‌دهد ‌که ‌شرکت‌های ‌بیمه ‌در ‌طول ‌سال‌های‌ گذشته ‌خود را کوچک ‌و کارهای ‌خود را برون‌سپاری ‌کردند ‌وحالا ‌هر ‌روز ‌بدنبال ‌کاهش ‌هزینه ‌کارمزد ‌هستند.

رییس ‌انجمن‌ صنفی ‌نمایندگان ‌بیمه ‌ایران ‌استان تهران ‌تاکیدکرد:‌ بیمه ‌شخص ‌ثالث ‌دارای ‌سه ‌ویژگی ‌نقدترین ‌بودن، ‌ ملموس‌ترین ‌بودن‌ و اجباری ‌بودن ‌است ‌و نقدینگی‌ مورد نیاز ‌شرکت‌ها ‌را ‌تامین ‌می‌کند. ‌

وی‌ با بیان ‌اینکه ‌در هیچ ‌جای ‌دنیا فروش ‌شرکت‌های ‌بیمه‌ توسط‌ خود ‌شرکت ‌بیمه‌ انجام ‌نمی‌شود، ‌اظهار ‌داشت: ‌هنوز ‌زیرساخت‌ لازم برای ‌فروش ‌بیمه‌نامه از درگاه‌ نمایندگان ‌مناسب‌ نیست. ‌ البته ‌این ‌درگاه ‌وجود ‌دارد ‌اما ‌با درگاه‌ ایده‌آل ‌و مورد نظر ‌نمایندگان‌ فاصله‌ زیادی ‌دارد.

این ‌فعال‌ صنعت‌ بیمه ‌تصریح‌ کرد: ‌امروز ‌در هیچ‌ شرکتی ‌کارت ‌بیمه ‌شخص ‌ثالث ‌برای ‌سال‌۹۹ وجود ندارد ‌و ‌این‌ موضوع ‌نشان‌ می‌دهد ‌که‌ بیمه‌ مرکزی ‌از سال ‌قبل ‌بدنبال ‌حذف ‌بیمه نامه ‌فیزیکی ‌بوده ‌است. ‌ خرید ‌بیمه‌نامه ‌با خرید ‌بلیت‌ هواپیما ‌یا غذا متفاوت ‌است‌ زیرا برای ‌بیمه‌گر ‌تعهدی ‌دست‌کم ‌یکساله‌ را به دنبال‌ دارد.

جهانگیر ‌تاکید ‌کرد:‌همان ‌طور ‌که ‌گفتم ‌صنعت ‌بیمه ‌دارای ‌سه ‌ضلع ‌و ذی‌نفع‌ است ‌که ‌یک‌ ضلع ‌آن ‌بیمه‌گر، ‌ دیگری ‌بیمه‌گذار ‌و سوم‌ شبکه ‌نمایندگی ‌است ‌ولی‌ در حال‌ حاضر ‌مشخص ‌نیست ‌جایگاه‌ شبکه ‌نمایندگی ‌در صنعت‌ بیمه ‌کجاست؟ ‌بزرگترین ‌مشکل ‌ما ‌این‌ است ‌که ‌امروز استارتآپ‌های ‌بیمه‌ای‌ فروش ‌بیمه‌ را ‌با کارمزدی‌ کمتر ‌از نمایندگان ‌انجام‌می‌دهند که ‌این‌ موضوع‌ خود خلاف و مغایر ‌با ‌ماده ‌۹ آیین‌نامه ۵۱ است.

وی‌ همچنین ‌اظهار ‌داشت: ‌ما همواره‌ خواهان ‌آن‌بوده‌ایم‌ که‌ نماینده‌ای‌ از ‌شبکه ‌نمایندگان ‌در ‌شورای‌ عالی ‌بیمه ‌حتی ‌بدون ‌داشتن ‌حق رای‌ عضویت‌ داشته ‌باشد ‌تا ‌بتواند ‌دیدگاه‌های ‌ما ‌را ‌هم ‌به ‌گوش‌ اعضا برساند.

مخالفتی ‌با فروش‌ برخط ‌بیمه‌ نداریم

مجتبی ‌تقی‌پور با ‌بیان ‌اینکه ‌زمینه‌سازی ‌برای ‌فروش، ‌صدور بیمه‌نامه ‌و ‌خدمات ‌پس ‌از ‌فروش ‌سه ‌کار ‌مهم ‌نمایندگان‌ بیمه ‌است، ‌گفت: ما مخالف ‌فروش ‌برخط ‌بیمه‌نامه ‌نیستیم ‌ولی ‌سوال ‌ما این ‌است ‌که ‌چرا ‌می‌خواهند ‌فروش ‌بر خط ‌در ‌بیمه‌ ثالث ‌وجود ‌داشته ‌باشد؟ ‌

وی ‌تصریح ‌کرد: ‌براساس ‌ماده‌ ۶۶ قانون‌ بیمه، ‌تنها موسسات ‌بیمه، ‌کارگزاران ‌و ‌نمایندگان ‌حق ‌فروش ‌بیمه‌ را دارند ‌ولی سه سال ‌است‌ که‌ استارتآپ‌های ‌بیمه‌ای ‌بدون ‌داشتن‌ مجوز ‌اقدام ‌به ‌فروش ‌بیمه‌ می‌کنند. ‌ اواخر سال‌ گذشته ‌بود ‌که ‌این‌استارتآپ‌ها ‌جلسه‌ای ‌در بیمه مرکزی‌ داشتند و ‌در ‌آن ‌جلسه‌ توافق ‌شد ‌تا ‌آنها در ‌قالب ‌کارگزاری ‌آنلاین ‌بیمه‌ بفروشند ‌اما باید ‌توجه ‌داشت ‌که ‌فعالیت ‌آنها تا قبل‌ از ‌اخذ مجوز کارگزاری ‌آنلاین ‌خلاف ‌قانون‌ بوده ‌است.

این ‌فعال ‌صنعت ‌بیمه ‌گفت: ‌براساس ‌آیین ‌نامه ‌۸۳ دادن ‌تخفیف ‌از ‌محل ‌کارمزد ‌خلاف ‌است ‌ولی ‌سوال ‌این ‌است ‌که ‌چه ‌طور اپلیکیشن‌های‌فروش‌ تخفیف ‌می‌دهند ‌و ‌برخوردی ‌با ‌آنها نمی‌شود؟

تقی‌پور ‌با بیان ‌اینکه ‌اگر آیین‌نامه‌ حاکم‌ بر روابط ‌شبکه‌ نمایندگی‌ با شرکت ‌و جایگاه ‌شبکه ‌نمایندگی ‌مشخص ‌باشد، ‌ مشکلی‌ با فعالیت‌ استارتآپ‌های ‌بیمه‌ای ‌نداریم، ‌ اظهار ‌داشت:‌ در ‌حال حاضر ۳.۲ درصد ‌از ‌محل ‌فروش ‌بیمه ‌شخص ‌ثالث ‌کارمزد ‌و ۴ درصد بابت‌ صدور ‌پرداخت ‌می‌شود ‌واین‌ در ‌حالی ‌است ‌که‌ هزینه‌ اداری ‌برای ‌بیمه ‌ثالث‌ حدود ۱۵ درصد است.

وی ‌افزود:‌ براساس‌ قانون، ‌حق ‌بیمه می‌بایست ‌در ‌زمان ‌صدور ‌بیمه ‌نامه ‌به ‌حساب ‌شرکت ‌بیمه ‌کارسازی‌ شود ‌اما ‌از ‌طریق‌ استارتآپ‌های ‌بیمه‌ای ‌شاهد هستیم‌ که‌ حق ‌بیمه‌ با حداقل‌ ۲۴ساعت تاخیر پس ‌از ‌صدور ‌بیمه‌نامه ‌واریز می‌شود و ‌مشخص ‌نیست ‌در طول‌ این‌ مدت ‌اگر ‌حادثه‌ای‌ رخ ‌دهد، ‌چه ‌کسی ‌مسئول ‌خواهد ‌بود؟

 خروج ‌منبع‌ شخص ‌ثالث ‌از پرتفوی ‌نمایندگان با فروش ‌مستقیم

رضا یداللهی‌ رییس ‌کانون‌ نمایندگان ‌بیمه ‌البرز ‌نیز ‌در ‌این ‌نشست ‌گفت:‌ بیشترین ‌سبد پرتفوی نمایندگان ‌بیمه‌ مربوط ‌به‌ رشته ‌شخص‌ ثالث‌ می‌شود ‌و ‌با فروش ‌برخط ‌این ‌بیمه نامه، ‌این ‌رشته‌ از ‌سبد ‌پرتفوی ‌نمایندگان ‌خارج می‌شود. ‌

وی ‌رشته ‌ثالث ‌را دروازه ‌فروش ‌سایر ‌رشته‌های‌ بیمه‌ای ‌عنوان ‌کرد و ‌افزود:‌ در حال‌ حاضر در ‌سایت ‌بیمه ‌البرز مشتری‌ می‌تواند انتخاب ‌کند که ‌آیا ‌بیمه ‌خود ‌را ‌به ‌طور مستقیم‌ از شرکت‌ خریداری ‌کند ‌یا از نماینده. ‌ ما به‌ هیچ‌ عنوان ‌با ‌استفاده ‌از ‌فناوری ‌در ‌صنعت‌ بیمه‌ مخالفتی‌ نداریم ‌بلکه ‌می‌گوییم ‌باید زیرساخت‌های لازم ‌برای ‌آن ‌باید دیده ‌شود. ‌

رییس ‌کانون نمایندگان ‌بیمه ‌البرز خاطرنشان ‌کرد: ‌اینکه گفته‌ می‌شود ‌افراد بیمه‌نامه خود ‌را در تلفن‌های ‌هوشمند ‌می‌ توانند ‌دریافت‌ کنند، ‌نمی‌توان دنسخه ‌واحدی ‌برای ‌تمام ‌کشور ‌باشد ‌زیرا ‌در بسیاری ‌از مناطق ‌مردم‌ دسترسی ‌به ‌تلفن‌های‌ هوشمند ‌ندارند.

یداللهی افزود: علاوه بر موارد ذکرشده مشکلات و معاذیر قانونی اجرای این طرح را نیز باید درنظرگرفت. بیمه عقدی است الحاقی: عقد بیمه به عنوان نمونه بارز عقود الحاقی توسط دکترین حقوقی معرفی شده است. علت الحاقی شمردن عقد بیمه آن است که قرارداد قبلاً توسط بیمه‌گر تهیه و چاپ شده و بیمه‌گذار به قرارداد از پیش تعیین شده، بدون آنکه بحثی در مورد شرایط عمومی آن کرده باشد و تنها با پر کردن جاهای خالی فرم، ملحق می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه عقدی تشریفاتی است، اظهار داشت: یعنی عقدی است که علاوه بر لزوم اجتماع شرایط اساسی صحت معامله مندرج در ماده ۱۹۰ قانون مدنی، تشریفات دیگری نیز لازم دارد تا آن عقد بتواند اعتبار و رسمیت یافته و دارای آثار قانونی باشد. ماده دوم قانون بیمه مقرر می‌دارد: عقد بیمه و شرایط آن باید «به موجب سند کتبی باشد و این سند موسوم به بیمه‌نامه خواهد بود.» بر اساس این ماده تنها حصول توافق بین طرفین و جمع بودن شرایط صحت عقد برای ایجاد عقد بیمه کافی نیست، بلکه توافق طرفین باید به صورت کتبی(بیمه نامه) صورت خارجی به خود بگیرد تا عقد بیمه محقق شود.

نگران‌حذف تدریجی‌ شبکه‌نمایندگی ‌بیمه‌ هستیم

علی ‌طهماسب ‌میرزا ‌نایب ‌رییس ‌انجمن ‌شرکت‌های ‌بیمه ‌آسیا هم‌ در ‌این‌نشست ‌اظهار ‌داشت:‌ ما ‌با ‌فروش ‌برخط ‌بیمه‌نامه‌ و ‌استفاده‌ از فناوری ‌در ‌صدور بیمه مخالفتی ‌نداریم. ‌ما نگران ‌حذف‌ بیمه‌ نامه‌ کاغذی ‌در ‌یک ‌فرآیند حساب ‌شده ‌در ‌همه ‌ابعاد ‌نیستیم ‌بلکه ‌نگران‌ حذف ‌تدریجی ‌نماینده‌ بیمه ‌با حضوربدون ‌برنامه‌ و حساب ‌نشده‌ اپ‌های ‌فروش ‌بیمه ‌نامه ‌بعنوان ‌یک ‌سند ‌تعهدآور و ‌دارای ‌بار حقوقی‌ هستیم. در ‌حالی ‌که‌ سطح ‌دسترسی ‌و کیفیت ‌اتصال ‌به‌ اینترنت ‌و شبکه‌های ‌مخابراتی ‌هنوز ‌به ‌سطح‌ مطلوب ‌نرسیده‌ و در مواردی ‌در گذشته ‌بصورت ‌مقطعی‌ اعمال ‌این ‌امکان ‌با مشکل ‌مواجه ‌شده‌ بود، ‌ از ‌طرفی ‌هم‌ اکنون ‌در ‌مواردی ‌انواع‌ تخلف ‌و کلاهبرداری ‌از ‌طریق ‌ارسال ‌پیامک‌ها و یا صفحات ‌فیشینگ ‌درحال ‌انجام ‌است‌، ‌ضمانت ‌و ‌امنیت‌ وجوه‌ پرداختی‌ و اطلاعات بیمه‌گذاران ‌و ‌مشتریان ‌صنعت ‌بیمه‌ چگونه‌ ضمانت ‌خواهد ‌شد.‌

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا مبنی بر اینکه آیا قرار است از محل فروش برخط بیمه نامه‌های ‌ثالث‌ که ‌مجموع ‌پرتوی آن‌ ۳۳ درصد ‌از ‌کل ‌حق ‌بیمه ‌تولیدی ‌صنعت ‌بیمه ‌است، ‌شرکت ‌بیمه ‌نفع ‌ببرد ‌یا به ‌کاهش‌هزینه بیمه‌ بیانجامد، ‌ گفت:‌ بعید ‌می‌دانم ‌شرکت‌های‌ بیمه بدنبال ‌کاهش ‌یا ‌حذف‌ کارمزد ‌ناچیز ‌شبکه ‌نمایندگان ‌در ‌این ‌رشته ‌باشند ‌زیرا ‌شرکت‌های ‌بیمه ‌همواره‌ حامی ‌نمایندگان‌ خود ‌بوده‌ و ‌ما سایر ‌انواع ‌بیمه‌نامه‌های ‌با حق‌بیمه بالاتر را نیزدرچارچوب ‌استانداردهای ‌فنی ‌می‌فروشیم. از طرفی ‌کارمزد پایین ‌نمایندگان ‌در هزینه‌های ‌بیمه‌گری ‌این ‌رشته به طور عملی ‌تاثیرچندانی ‌در ‌حق ‌بیمه ‌پرداختی ‌بیمه‌گذاران ‌نخواهد ‌داشت‌.‌ ضمن ‌آنکه‌ اصولا ‌در ‌هر ‌حال‌ این ‌میزان ‌کارمزد ‌به ‌هر طریقی ‌صادر شود ‌نیز ‌باید به ‌بخش ‌خدمات‌دهنده پرداخت شود.

نایب‌ رییس ‌انجمن ‌شرکت‌های ‌بیمه ‌آسیا ‌با اشاره‌ به ‌مغایرت ‌قانونی ‌ارائه ‌تخفیف ‌خارج ‌از جداول ‌معمول ‌بیمه‌نامه ‌از ‌سوی ‌اپ‌های‌ بیمه‌ای ‌تصریح‌ کرد: ‌اگر ‌پرتفوی ‌ثالث ‌از ‌سبد ‌نمایندگان ‌وکارگزاری‌ها حذف ‌شود ‌شاید ‌ادامه‌ فعالیت ‌در ‌این ‌صنعت ‌از ‌نظر ‌اقتصادی‌ برای ‌بخش ‌قابل ‌توجهی ‌از ‌بیش ‌از ۶۰هزار نماینده ‌بیمه‌ که ‌با کارکنان ‌وبازاریابان‌شان ‌به ‌بیش‌ از۲۰۰هزار نفر ‌بالغ ‌خواهند شد، ‌ با ‌توجه‌ به ‌افزایش‌ بی‌رویه ‌هزینه‌های ‌جاری‌ امکان‌پذیر ‌نبوده ‌وتوجیه ‌اقتصادی ‌نداشته ‌باشد. ‌زیرا ‌با توجه ‌به‌ شرایط ‌اقتصادی ضریب ‌نفوذ بیمه ‌پایین ‌بوده‌، ‌همین‌طور حضوربیمه‌گذاران ‌بزرگ‌ در ‌قالب ‌نماینده‌ و ‌یا ‌کارگزارعملا ‌امکان‌ رقابت را ‌در ‌رشته‌هایی که ‌از ‌سود ‌مناسبتری ‌برخوردار ‌است را ‌برای ‌شبکه ‌نمایندگی ‌سخت کرده است‌. ‌ضمن ‌آنکه ‌اصولا ‌در ‌بیشتر ‌استان‌ها ‌و شهرستان‌های ‌کشور ‌بدلیل ‌بافت‌ صنعتی ‌و اقتصادی ‌امکان‌ فروش ‌بیمه‌نامه ‌در ‌سایر ‌رشته‌های ‌بیمه‌ای ‌برای ‌همکاران ‌ما بسیار مشکل ‌است‌.

طهماسب‌ میرزا ادامه ‌داد:‌ به‌ طور کلی ‌فروش‌ برخط ‌بیمه‌نامه ‌باحوزه‌های‌ حمل ‌ و ‌نقل ‌یا ‌مواد غذایی ‌وگردشگری ‌قابل‌ مقایسه‌ نیست‌، ‌ به ‌عنوان ‌مثال ‌در ‌حوزه‌ حمل‌ و ‌نقل ‌درون‌شهری‌ که ‌از ‌نمونه‌های‌ موفق‌ خدمات‌ بر خط‌ می‌باشد ‌تعداد ‌واحدهای مادر ‌(‌آژانس‌ها) ‌که ‌بدلیل ‌حضور ‌این ‌اپ‌ها ‌از ‌گردونه ‌اقتصاد ‌خارج ‌شدند ‌بسیارکم‌ و از طرفی ‌انتفاع‌ کاربران ‌اعم‌ از ‌رانندگان ‌به‌ عنوان ‌خدمات‌دهندگان ‌اصلی‌ و مسافران‌ از این ‌خدمات ‌بسیار ‌زیاد ‌بوده‌ ‌در صورتی که ‌این ‌امر ‌درخصوص ‌اپ‌های ‌فروش ‌بیمه‌نامه‌، ‌ کاملا برعکس ‌و تعداد ‌بسیاری‌ازعرضه‌کنندگان ‌خدمات ‌بیمه ‌در شبکه‌ نمایندگی ‌و ‌کارگزاری ‌را به ‌نفع‌ چند ‌اپ‌بیمه‌ای ‌از گردش‌ اقتصادی‌ صنعت ‌بیمه ‌خارج‌ و ‌به ‌لشگر بیکاران‌ متخصص ‌اضافه ‌خواهند کرد. ‌از ‌طرفی ‌ماهیت‌ بیمه‌نامه‌ که ‌فروش ‌تعهد ‌آتی ‌است‌ نیاز به‌ مشاوره ‌وارائه ‌خدمات ‌مویرگی ‌که ‌در ‌طول ‌زمان ‌از ‌الزامات ‌این ‌تعهد ‌برای طیف‌های‌ مختلف ‌بیمه‌گذاران ‌با هر دانش ‌و دسترسی ‌به‌ امکانات ‌تکنولوژی ‌بعنوان‌ خدمات‌گیرندگان‌ در ‌هنگام‌ بروزحادثه‌ موضوع‌ بیمه‌نامه‌ است ‌زیرا ممکن ‌است ‌تعهدات‌ بیمه‌گر ‌در ‌بیمه‌نامه‌ و ‌فرایند ‌پرداخت‌ خسارت ‌در ‌مواردی ‌(‌خصوصا در ‌بیمه‌های ‌مسئولیت‌ مدنی مانند ‌بیمه‌ شخص‌ ثالث) ‌چندین‌ سال ‌به ‌طول ‌بیانجامد.

نیتا نیوز