کد خبر:76
پ
tabriz
در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهر عنوان شد؛

اجرای ۱۰هزار میلیارد ریالی پروژه های گردشگری تبریز ۲۰۱۸

اهر – معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از اجرای یک هزار میلیارد تومانی پروژه های گردشگری برای آماده شدن به تبریز ۲۰۱۸ در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده عصر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان […]

اهر – معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از اجرای یک هزار میلیارد تومانی پروژه های گردشگری برای آماده شدن به تبریز ۲۰۱۸ در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده عصر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر، گفت: اجرای پروژه های جدید و تکمیل پروژه های در دست اجرای گردشگری و آثار تاریخی در تبریز و شهرستان های هدف گردشگری در تبریز ۲۰۱۸ جهت میزبانی خوب از میهمانان از اولویت های مهم امسال است.
وی، افزود: علاوه بر تبریز، ۵ محور گردشگری در تبریز ۲۰۱۸ تعریف شده است که یکی از این محورها تبریز به اهر و منطقه ارسباران است و امیدواریم با شناساندن جاذبه های گردشگری و تاریخی این منطقه باعث رونق گردشگری شود.
جانشین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به اینکه امروزه گردشگران از اقامتگاه های مدرن و مجلل به اقامتگاه های بوم گردی روی آورده اند، توجه به اقامتگاه های بوم گردی یکی از اهداف جهت جذب گردشگران است و کسانی که تمایل جهت احداث و یا تکمیل و تجهیز اینگونه اقامتگاه ها داشته باشند می توانند از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه ملی و یا صندوق کارآفرینی امید نیز استفاده کنند.

معاونت سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، گفت: جهت تکمیل زیرساخت های گردشگری و میراث فرهنگی در شهرستان اهر میزان اعتبارات اختصاص یافته از محل اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته ۳ برابر خواهد شد و سعی خواهیم کرد میزان اعتبارات ملی را نیز ۳ تا ۴ برابر اختصاص یابد.
حمزه زاده، گفت: استان آذربایجان شرقی در جذب گردشگر خارجی جزء ۴ استان برتر در کشور است و در سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند.
ضرورت تسهیل در صدور مجوزهای احداث طرح های گردشگری در اهر
فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه تسهیل در صدور مجوزهای احداث طرح های گردشگری در شهرستان اهر از سوی ادارات کل را لازم و ضروری دانست.
سید محمد عابدی گفت: با توجه به تقاضاهای مختلف در جهت احداث طرح های گردشگری از جمله ۲ طرح مجتمع آبدرمانی یل سویی و احداث تله کابین در تالاب یوسفلو که مراحل اداری آنها در شهرستان اهر تمام شده است و در ادارات کل هنوز مجوزهای لازم صادر نشده است که امیدواریم در روند صدور مجوزها تسهیل و تسریع شود تا شاهد عملیاتی شدن این ۲ طرح که به مطالبات عمومی تبدیل شده است باشیم.

وی همچنین از آغاز آجرچینی فیروزه ای در یکی از مناره های بقعه شیخ شهاب الدین اهر خبر داد و افزود: علاوه بر این آجر چینی، تسریع در مرمت گنبد این بقعه که در جریان زلزله سال ۹۱ ارسباران آسیب دیده است و با توجه به اینکه موزه ادب و عرفان نیز در آن قرار دارد از خواسته های مهم مردم و مسئولان جهت آماده سازی برای بازدید گردشگران تبریز ۲۰۱۸ می باشد.
فرماندار شهرستان اهر، همچنین ایجاد موزه سنگ ارسباران در شهرستان اهر را لازم دانست و گفت: قرار است برای نگهداری این سنگ ها در حیاط شهرداری اهر اقدام شود اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است که امیدواریم انجام این امر هرچه زودتر تسریع شود.
عابدی، همچنین خواستار تعیین تکلیف واگذاری اماکن گردشگری از جمله پارک جنگلی فندقلو، مجتمع های بین راهی، پارک ولایت و کمپ گردشگری سد ستارخان به سرمایه گذاران جهت ارایه خدمات بهتر به گردشگران و جذب گردشگر شد.

منبع
مهر نیوز
نیتانیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید